Minden új vállalkozónak a marketing nagy kihívás. Ha nem tudjuk, hol is kell elkezdeni, akkor álljunk meg egy kis időre és gondolkodjunk el arról, miben érezzük magunkat jól, mit élvezünk igazán, így megtalálhatjuk a „marketing-személyiségünket” is. Ezt arra is használhatjuk, hogy marketing tervet írjuk, mert így majd nem fogunk félni a terv végrehajtásától. Bármit is választunk, mindig kövessünk egy pontokba szedett akciótervet. Számtalan marketing technika létezik, és mindről találhatunk részletes leírást is az interneten. A lényeg, hogy olyat válasszunk, amellyel szívesen foglalkozunk, amely illeszkedik a személyiségünkhöz. Ha már gyakorlottabbak leszünk, akkor már bátrabban és könnyebben választunk más technikát is.
- Ha valaki írni szeret, akkor érdemes összehozni néhány esettanulmányt, vagy pár cikket, majd szétküldhetjük azokat publikálásra.
- Ha viszont valaki beszélni szeret, akkor érdemesebb hanganyagokat, vagy videó anyagokat összeállítania. Ezeket aztán ugyan olyan könnyű terjeszteni, mint az írott anyagokat.
- Vannak, akik a grafikai tervezésben jeleskednek. Már csak egy jó grafikai programot kell hozzá megismerni, és máris osztogatható az új reklámanyag. Akár a neten is.
- Azoknak, akik tanítani szeretnek, kiváló lehetőség lehet egy telefonos szeminárium vagy egy oktató videó a termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatos témában.
- Jó lehetőség a termékprezentáció is. Az erről készített videókat feltehetjük a YouTube-ra, vagy más videó megosztóra. De vigyázat, ne legyen unalmas!