Azt még könnyű megtalálni, hogy milyen formai követelményei vannak a sajtóközleménynek. De azt már elég nehéz elérni, hogy a sajtóközleményt közöljék is. Még a neten is nehéz.
Attól, hogy a vállalkozó úgy gondolja, hogy érdemes leközölni egy sajtóközleményt, az még nem jelenti azt, hogy egy szerkesztő is így látja. Amit mi érdekesnek, informatívnak vélünk, azt nem feltétlenül fogja „széles körben érdeklődésre számot tartó” témának találni egy szerkesztő. Tegyük fel a kérdést, hogy van-e hírértéke. Eléggé fontos-e ahhoz, hogy felkeltse az olvasók érdeklődését?
Pár lehetőség, amivel növelhető az esélyünk:
· végezzünk kutatást, vagy felmérést az iparágunkban
· tudósítsunk egy szakmai eseményről
· írjunk új trendekről
· tudósítsunk a vállalkozás újításairól
· helyi sajtót nagyobb valószínűséggel érdekel a helyi új ismeretek, tények
· tárjunk fel olyan hibákat, ami több vállalkozást is érint
A sajtóközlemény kiváló marketingeszköz, de a kisvállalkozásnak nem könnyű olyan témát találni, amivel be is tud kerülni a lapok hasábjaira.